Praktikuojame Sveikatinamės

Bėgimas ir joga – darni pusiausvyra

Rugsėjį jogė savo ištvermę ketina išmėginti ir didžiausiame Lietuvos bėgime „Danske Bank Vilniaus maratonas“.

Jau 10 metų jogą praktikuojanti Lina prisipažįsta, kad labai ilgą laiką nemėgo bėgimo. „Anksčiau nemėgau bėgioti, nes dar jauna būdama bandžiau ir man nepavyko“, – pasakoja ji. Atradusi jogą ir pajutusi malonumą bėgioti, dabar į šią veiklą ji teigia pažvelgusi kitomis akimis. „Po ilgesnės jogos praktikos vėl pradėjau bėgioti ir tai buvo kur kas lengviau negu anksčiau. Manau, man labai padėjo meditacijos praktika, kvėpavimo pratimai. Bėgiodama išmokau sujungti judesį ir kvėpavimą“, – dalijasi patirtimi Lina.

Jogos meistrė mano, kad bėgiojantiems ir jogą praktikuojantiems žmonėms šiuos du užsiėmimus geriausia būtų derinti vieną dieną bėgiojant, o kitą užsiimant joga. Vieną savaitės dieną galima padaryti pertrauką. Šis ritmas, anot Linos, idealus ne vien todėl, kad bėgimas kūną aktyvina, o joga ramina – dirbančiam žmogui ir bėgioti, ir užsiimti joga tą pačią dieną paprasčiausiai užima labai daug laiko.


Paklausta, ar joga gali padėti pasiruošti maratonui, Lina yra visiškai tikra – tikrai gali. Anot jos, sąmoningas kvėpavimas, kurio išmoksta ir kurį praktikuoja užsiimantieji joga, yra lygiai toks pats, kaip ir tas, kurio reikia bėgiojant. Taip pat joga moko žmones pajusti save, atsiriboti nuo nereikalingų minčių, kurios dažnai pakiša koją bėgikams, šnabždėdamos, kad nesugebės įveikti likusio atstumo. Be to, Lina pastebi, kad tiek joga, tiek bėgimas stiprina ir dailina kūną.

„Yra sakoma, kad joga – tai viso kūno malda. Tačiau aš tą patį galėčiau pasakyti ir apie bėgimą. Abi šios veiklos yra labai visapusiškos ir viena kitą papildo. Be to, moko susikoncentruoti, gerina fizinę būklę ir netgi širdies, kraujagyslių bei virškinimo sistemų veiklą.“

Tiems, kurie kol kas yra bandę tik jogą arba mano, kad bėgioti ne jiems, Lina siūlo pabandyti iš naujo. „Reikėtų pradėti nuo trumpesnių atstumų, bėgti ne dėl distancijos, o savo malonumui, turiu omeny, nereikia persistengti, o svarbiausia – nepamiršti kvėpuoti“, – sako Lina. Be to, ji primena, kad prieš ir po bėgimo būtina pratempti raumenis, bei pastebi, kad labai naudinga pradėti bėgioti gamtoje, kurios vaizdai įkvepia ir suteikia jėgų bei energijos. Taip pat tikina, kad bėgiojant galima klausytis meditacijų arba pamokų ir taip išnaudoti laiką savišvietai.


„Bėgimas ir joga turi tapti ritualu. Po pirmųjų kartų apsidovanokite. Man iki šiol geriausia dovana – šaltas dušas, bet tinka ir kava ar arbata“, – juokiasi pašnekovė.

Lina įsitikinusi, kad bėgimas ir joga kartu sukuria darnią pusiausvyrą. Joga kūną nuramina, išvalo, o bėgimas aktyvina ir taip pat padeda atsikratyti pašalinių minčių, dirbti su kvėpavimu. Be to, tie, kurie bėga mišku ar pajūriu, gali tai daryti basi. Tuomet joga ir bėgimas dar labiau suartėja, o mūsų kūnai tiesiogiai susijungia su žeme.

Rugsėjo 9 dieną Vilniuje jau penkioliktą kartą vyks „Danske Bank Vilniaus maratonas“, tradiciškai prasidėsiantis Katedros aikštėje ir nusidrieksiantis paupiu, vėliau Žvėrynu, Vingio parku, Gedimino prospektu bei Senamiesčiu. Naujoje trasoje nebebus vienos sunkiausių maratono ir pusmaratonio atkarpų – Subačiaus gatvės įkalnės. Trasos sudarytojai į bėgimo trasą neįtraukė ir Vingio parko kalniuko, Šv. Ignoto gatvės, o Žvėryne bėgimo trasa eis pagal naujai įrengtą Neries krantinę.

Dalyviai be maratono taip pat galės rinktis „Rimi pusės maratono“, „Lympo 10 km“, „Rimi šeimos 4,2 km“ bėgimus. Studentai ir moksleiviai bėgs 3 km, o vaikai – 200 m „#BEACTIVE vaikų bėgime“.

Patiko straipsnis? Pasidalinkite: