„Atraskime
savyje išminties netrukdyti vaikams“
„Mes ruošiame vaikus gyvenimui, bet pamirštame, kad
vaikai patys susikurs sau gyvenimą. Mes galime tik suformuoti bendrąsias
vertybes, galime perduoti tam tikras patirtis, žinias ar tradicijas, bet vaikai
kiekvieną akimirką turės patys kurti savo gyvenimą ir kartu jį gyventi. Atraskime
savyje išminties ir kantrybės jiems netrukdyti, - teigia vedų išmintį savo praktikoje taikantis psichologas
ir lektorius Vaidas Arvasevičius. Jūsų
dėmesiui – kelios be galo taiklios ir gilios jo citatos apie santykius su
vaikais iš interviu, kurį galėsite perskaityti jau visai netrukus, šiuo metu ruošiamame antrajame žurnalo
„Joga ir ajurveda“ numeryje.
- „Vaikai nėra nei mūsų laimės garantas, nei mūsų gyvenimo
prasmė. Jie nėra mūsų nuosavybė ar mums skirti. Jie yra patys sau – sielos, per
mus ir mūsų šeimą ateinančios į šį pasaulį, kad galėtų realizuoti savus
tikslus. Mūsų užduotis – padėti jiems suprasti, kaip veikia šis materialus pasaulis,
ir perduoti svarbiausią žinutę, kodėl jame gimstame, kokius dėsnius turime
studijuoti. Taip pat turime pranešti, kad ne mes kuriame šiuos dėsnius, o aukštesnė
jėga. Ir nesvarbu, kokių ambicijų turėsime, šių dėsnių nepakeisime. Šitaip mes
ne diegiame bejėgiškumą, o mokome tam tikro nuolankumo ir supratimo, kad nesame
šio pasaulio šeimininkai ir dėl to turime saugoti viską, ką čia randame, dėkoti
už viską, ką gauname, gerbti bei priimti tiek gerą, tiek nemalonią patirtį ir
mokytis, kad ta patirtis daugiau nesikartotų.“
- „Auklėdami vaikus galvojame, kad turime teisę priversti
juos tapti tokius, kokius norime juos matyti. Deja, pamirštame atsižvelgti į tai,
jog vaikai patys irgi auklėjasi ir labai daug mokosi iš aplinkos. Labai dažnai mes
nesuderiname tikslų. Savų, auklėjamųjų, ir tų, kokius gimdamas atsineša pats vaikas.
Šie tikslai gali labai smarkiai skirtis. Taigi daugiausia auklėjimo sunkumų ir
kyla iš to, kad pasaulį matome skirtingai, kad ignoruojame vaiko matymą, mažai
jį stebime ir stengiamės suprasti, kaip jis reaguoja į vienus ar kitus dalykus,
kaip mato pasaulį, mažai su juo kalbamės. Iš tiesų visa ši informacija labai
svarbi. Ji gali padėti atrasti konkrečiam vaikui tinkamą auklėjimo būdą. Tada
pats auklėjimo procesas būtų daug harmoningesnis ir sklandesnis.“
- „Auklėjimo technikų yra daug, bet jų – net pačių
veiksmingiausių – pritaikyti nepavyks, jei tai padaryti neleis asmeninės mūsų
savybės. Iš esmės viena kertinių sėkmingos tėvystės sąlygų – kantrybė. Daugybės
auklėjimo metodų negalėsime pritaikyti, jei neturėsime drąsos patylėti,
išlaukti, išjausti, nugalėti savo impulsyvumą. Galime nuolat vaikščioti į seminarus,
skaityti daugybę knygų apie auklėjimą, bet visa tai neduos jokios naudos, jei neturėsime
kantrybės.“
- „Vaikams
mėgstame sakyti: „Gerai mokykis ir turėsi puikią ateitį.“ Bet tai netiesa. Vien
gerai mokytis nepakanka. Vadovėlinės žinios dabar yra akimirksniu pasiekiamos ir
tai jau nebėra išskirtinė vertybė. Kur kas svarbiau yra ugdyti bendražmogiškąsias
vaiko savybes: drąsą, iniciatyvą, valią, empatiją, pozityvaus bendravimo
įgūdžius, gebėjimą mąstyti laisvai ir kūrybingai. Visais laikais gerą gyvenimą susikurti
žmonėms padėjo ne kokie nors subjektyvūs akademiniai įvertinimai, o būtent stiprus
charakteris."