Sveikatinamės

Kraują stiprinkime holistiškai

Nuotrauka: © V. Černiauskaitė

Jei atlikus kraujo tyrimą paaiškės, kad smuktelėjo žemyn jūsų hemoglobino rodikliai, gydytojas greičiausiai rekomenduos pavartoti geležies papildų. Tai įprasta rekomendacija, kuri, deja, ne visada padeda išspręsti problemą. Jei iš tiesų norite sustiprinti kraują, verta į tai pažvelgti holistiškai.  

Jeigu šiuolaikiniam alopatinės medicinos gydytojui pasakysite, kad esate veganas, jis greičiausiai pareikš, kad kitaip nė būti negali: dėl nusilpusio kraujo kalta jūsų mityba, kurioje trūksta organizmo lengvai pasisavinamos HEME geležies (tokios, kaip žinia, yra mėsoje). Tačiau iš tiesų pasaulyje gyvena daugybė veganų, kurių kraujo rodikliai yra puikūs. Taip pat yra daugybė mėsavalgių, kurie kenčia nuo mažakraujystės. Jei mėsos valgymas galėtų išspręsti šią problemą, argi vaistinėse būtų tiek kraujui stiprinti skirtų papildų? Juk akivaizdu, kad šie papildai nėra orientuoti vien į nedidelę veganų bendruomenę. 

Silpnas kraujas yra dažna problema, tad jokiu būdu nesusitaikykite su mintimi, kad valgydami veganišką maistą turėsite amžiais kentėti nuo anemijos. Šią problemą galima įveikti. Reikia tik kryptingo veiksmų plano. Ir, žinoma, laiko bei kantrybės. Kraujas nesustiprėja per dieną. Tam reikia gana ilgo ir nuoseklaus proceso.

Kodėl kraujas silpnėja?

·         Onkologinės ligos.

·         Organizme apsigyvenę parazitai.

·         Lėtinės ligos, pavyzdžiui, reumatoidinis artritas, inkstų nepakankamumas, kepenų ir blužnies sutrikimai.

·         Skydliaukės problemos.

·         Virškinamojo trakto ligos, opaligė. 

·         Kai kurių vitaminų ir mikroelementų trūkumas, kaip antai B12, D, folio rūgštis. 

·         Nėštumas.

·         Tam tikri medikamentai. Pavyzdžiui, yra žinoma, jog kai kurie ilgesnį laiką vartojami skrandžio rūgštingumą mažinantys vaistai gali sukelti B12 anemiją. 

Veiksmų planas

Ką daryti, jei jūsų kraujo tyrimas rodo per mažą hemoglobino kiekį? Galite išbandyti šią 5 punktų programą. Kompleksiškai taikoma daugeliui žmonių ji padėjo sustiprinti kraują. Žinoma, norint ir toliau išsaugoti gerus rezultatus, kai kurie punktai, susiję su sveika gyvensena, turėtų būti praktikuojami nuolat.

1. Atlikite išsamius kraujo tyrimus. 

2. Pasirinkite tinkamus papildus. 

3. Išsivalykite organizmą. 

4. Pasirūpinkite visaverte mityba. 

5. Judėkite gryname ore. 

Kokius tyrimus tikslinga atlikti, koks maistas ir papildai stiprina kraują, išsamų straipsnį skaitykite žurnale „ašVEGANAS“. Visa informacija apie žurnalą ŠIOJE NUORODOJE

Patiko straipsnis? Pasidalinkite: