Sveikatinamės

Šimtametės jogės mitybos patarimai

Nuotrauka: © AliaOm Yoga

Indra Devi nugyveno beveik 103 metus. Iki pat paskutinio atodūsio gyveno dvasingą, sąmoningą gyvenimą ir buvo tarsi šviesos spindulys, įkvėpęs gyvenimo pokyčiams tūkstančius pasaulio žmonių.

Indra Devi nuo gimimo buvo žinoma Jevgenijos Labunskajos – Peterson vardu. Pasaulį išvydo Rygoje, švedų banko valdytojo ir žinomos rusų operečių atlikėjos šeimoje. Per ilgą savo gyvenimą ši moteris nuėjo nepaprastai įdomų ir spalvingą tobulėjimo kelią: nuo laisvos bohemos atstovės, aktorės iki visame pasaulyje garbinamos dvasinės mokytojos, tituluojamos vakarietiškosios jogos motina.  

Garsioji jogė sukūrė ištisą sveikatingumo sistemą, pagrįstą ne tik jogos pratimais. Pasak jos, tie, kurie nori gyventi visavertį, ilgą gyvenimą turi laikytis tokios filosofijos, kuri apimtų visas gyvenimo plotmes – nuo dvasinės iki fizinės. „Mūsų gyvenimo kokybę sudaro tarsi mozaika, iš kurios išėmus bent vieną detalę, bus suardyta harmoninga visuma“, - teigė dvasinė lyderė. Jos propaguojama sveikatingumo bei dvasingumo sistema, kuria vadovavosi ir pati mokytoja, iš tiesų padėjo daugeliui jos sekėjų susikurti visiškai naują gyvenimą ir sulaukti garbingo amžiaus.

Indra Devi neišrado jokių stulbinamų naujovių, tiesiog apjungė nuo seno visiems žinomas sveiko gyvenimo tiesas. Ryšys su Dievu, reguliari jogos praktika, taisyklingas kvėpavimas, teigiamos mintys, kilnūs, nesavanaudiški į tarnystę nukreipti veiksmai, tinkama mityba – štai ir visa Indros Devi filosofijos esmė.

·          „Mūsų kūną maitina ne visas maistas, kurį suvalgome, o tik tas, kurį organizmas gali įsisavinti. Likęs tampa teršalais, kurie mums sukelia ligas, verčia prarasti energiją, be laiko senti. Todėl maistą rinkitės bent jau taip atidžiai, kaip renkatės naują suknelę ar skrybėlaitę – nevalgykite visko, kas papuola“ – sakė Indra Devi.

·         Valgykite kuo paprastesnį, kuo mažiau apdorotą ir šviežiai paruoštą maistą. Jokiu būdu nešildykite jo pakartotinai – toks valgis yra negyvas ir bevertis. Tas pats pasakytina ir apie visus rafinuotus, konservuotus, marinuotus produktus. Ribokite arba išvis atsisakykite acto (išskyrus nebent obuolių).

·         Pasirinkti tinkamą maistą dar ne viskas – teigė Indra Devi. Ypač svarbu valgyti sąmoningai, nesiblaškant, visą dėmesį sutelkus į valgomą patiekalą, pajuntant jo skonį, gerai sukramtant kiekvieną kąsnį. Nesąmoningai nurytas, seilėmis nesuvilgytas maistas daug prasčiau, ilgiau virškinamas, apsunkina organizmą ir verčia be laiko „susidėvėti“ vidaus organus.

·         Nevalgykite šviežios, ką tik iškeptos duonos. Organizmui patys tinkamiausi yra jos džiūvėsiai. Juos kramsnodami įdarbinsite dantis, veido raumenis, be to ir organizmas turės daugiau naudos. Tik džiovintos duonos neužsigerkite jokiais skysčiais. Ji turi būti suvilgoma vien seilėmis.

·         Nevalgykite daug skirtingų produktų vienu metu. Kuo maistas paprastesnis ir grynesnis, tuo organizmui jį lengviau apdoroti. Tad vienu metu suvalgykite tik vieną porciją. Tarkim, jei suvalgėte ryžių su daržovėmis, vaisių desertą skanaukite tik po 2 – 3 valandų.

·         Inda Devi patarė, niekada neišmesti morkų, burokėlių, ridikėlių, pastarnokų ir kitų daržovių lapų. Kaip juos siūlė naudoti? Gerai susmulkinti ir suberti į salotas arba surišti į ryšulėlį ir įmesti į verdamą sriubą. Jai išvirus, ryšulėlį ištraukti.

·         „Stenkitės rinktis tik tokį maistą, kuris pakylėja dvasią, neapsunkina kūno, suteikia jam energijos,“ – mokė Indra Devi. Ji pati pirmenybę teikė šviežiems vaisiams ir daržovėms, viso grūdo produktams, riešutams, sėkloms. Riebus, gyvulinės kilmės maistas, pasak jos – tai grubi energija, kuri apsunkina, atima jėgas, stabdo dvasinį augimą.

·         Dar vienas be galo svarbus, galbūt net esminis dalykas, ne tik kokį maistą valgote, bet ir kaip jį ruošiate – su kokiu nusiteikimu ir emocijomis. „Jei esate suirzę, blogos nuotaikos, apimti streso prie maisto išvis geriau nė nesilieskite. Pirmiausia pasirūpinkite, kad viduje taptų švaru ir šviesu,“ – savo pasekėjus mokė legendinė jogė. Pasak jos, valgio ruošos ir paties valgymo metu aplinka turi būti švari, tvarkinga, estetiška ir rami. Gražiai paserviruokite stalą, pamerkite šviežių gėlių ir, svarbiausia, nepamirškite paprašyti Dievo palaiminti šį maistą ir už jį padėkoti.

AUKSINĖ INDROS DEVI TAISYKLĖ. Nepaverskite maisto kultu, aistros šaltiniu. Valgykite tik tokį maistą ir tik tokį jo kiekį, kad patenkintumėte tikrąsias organizmo reikmes. Kukli, paprasta ir saikinga mityba – sveiko, ilgaamžiško ir dvasingo gyvenimo pagrindas.

Patiko straipsnis? Pasidalinkite: