Sveikatinamės

Avižos - sveikas pasirinkimas

Nuotrauka: © pixabay.com

Šiandiena abejonių nekyla, kiekvieno žmogaus sveikatai palankios mitybos priešai yra pridėtinis cukrus ir didelis sočiųjų riebalų kiekis. Nėra taip paprasta išsirinkti greitą ir skanų užkandį ar maisto produktą kuriame nebūtų šių maisto medžiagų pertekliaus.

Laikas, praleidžiamas renkantis prekes parduotuvėje, gali ženkliai sutrumpėti, jeigu tik žinosite pagrindinius sveikatai palankios mitybos „filtrus“.

Kalbant apie vieną sveikiausių greito maisto alternatyvų – avižas, yra kelios svarbios taisyklės:

·         Maistinių skaidulų kiekis – kuo daugiau, tuo geriau.

·         Sočiųjų riebalų kiekis – kuo mažiau, tuo geriau.

·         „Dairy free“ – saugus alergiškiems pienui.

·         Pridėtinio cukraus kiekis – geriau išvis nebūtų.

 

3. Diabetas.

II tipo diabetas yra viena iš pavojingiausių lėtinių neinfekcinių ligų, kurios protrūkį šiuolaikiniame pasaulyje ypač sunku kontroliuoti. Daugybė mokslinių tyrimų vienu iš efektyviausių būdų laiko tinkamą maisto racioną, kuriame gausu būtent žemo glikeminio indekso angliavandenių bei maistinių skaidulų. Toks maistas, kuriame nėra pridėtinio cukraus, leidžia efektyviau kontroliuoti insulino hormono išskyrimą į kraują, kuris yra vienintelis hormonas, mažinantis gliukozės lygį kraujyje, suvartojus vienokio ar kitokio maisto. Savo ruoštu žemo glikeminio indekso maistas gali prisidėti prie geresnės gliukozės kontrolės kraujyje bei apsaugoti organizmą nuo insulino tolerancijos didėjimo – vieno iš pagrindinių ligos rizikos faktorių.

 

4. Kūno masės indeksas.

Nutukimas ir antsvoris yra didžiulė pasaulinio lygio sveikatos problema. Atlikti moksliniai tyrimai, publikuoti journal Molecular Nutrition and Food Research, leidžia manyti, kad beta-gliukanai, gaunami suvalgius avižinės košės teigiamai veikia cholecistokinino lygi. Šis hormonas yra svarbus alkio kontrolei. Taip pat, avižos, turinčios daug maistinių skaidulų, yra ilgiau virškinamos ir leidžia jausti „pilnam“ ilgesnį laiką.

 

5. Širdis ir kraujotaka.

Daugybė mokslinių tyrimų rodo, kad tirpios vandenyje maistinės skaidulos pagerina kraujo cholesterolio profilį – sumažiną blogąjį, kitaip vadinamą mažo tankio cholesterolį. Avižos yra turtingos ne tik tirpiomis vandenyje maistinėmis skaidulomis, bet turi kalcio ir kalio, kurie teigiamai veikia kraujo spaudimą.

 

6. Onkologinės ligos.

Kalbant apie avižas kaip maistą, kuris yra integruojamas į bendrą mitybos strategiją, svarbu paminėti ne tik tirpias, bet ir netirpias maistines skaidulas, kurios pasižymi laisvinamuoju poveikiu. Šios skaidulinės medžiagos pritraukia vandenį tokiu būdu palengvina perdirbamo maisto judėjimą per virškinamąjį traktą. Vidurių užkietėjimo prevencija yra labai svarbi kalbant apie tiesiosios žarnos onkologinių susirgimų gaubtinės žarnos sveikatą. Daugybė mokslinių studijų, nagrinėjančių gaubtinės žarnos vėžio temą, nurodo teigiamą maistinių skaidulų poveikį, kuris didėja arba mažėja priklausomai nuo suvartojamo kiekio.


Išbandykite!


ACTIVUS - Sveika ir gardu.


 





! Šis straipsnis yra reklaminio pobūdžio

Patiko straipsnis? Pasidalinkite: